onsdag 15. mai 2013

17.mai-menyen 2013

Nå har jeg vridd hjernen og planlagt ferdig 17.mai-menyen. Spørs om det blir vel mottatt at jeg avviker fra den tradisjonelle spekematen - i tillegg tar inn hvitløk blant smakene - men jeg tror jeg blir tilgitt når de får smake ;)
17.mai-menyen anno 2013: Honningmarinert svinefilet, saltkokte poteter, aïoli og balsamico-asparges

Fingermat (dette er alltid noe av det beste jeg vet ved måltider - når man er sulten og får smaken av noe som akkurat vekker apetitten)
Bacondadler

Hovedrett (kombinasjon av søtlig kjøtt, salte poteter og syrlige asparges - dette blir bra!)
Honningmarinert svinefilét
Saltkokte poteter
Asparges med smak av balsamico
Aïoli

Dessert (mammas tjukklefser er verdens beste - og tradisjonelle nok at dette er en super 17.mai-dessert)
Tjukklefse med mjøskrem, vaniljeis og bærsaus

(Har du ikke tilgang på tjukklefser, anbefaler jeg eplevafler med vaniljeis - også en sikker vinner (dog mektig))

I tillegg stiller mamma med bløtkake (deilig å ha litt avlastning med matlagningen). Skal du bake selv vil jeg anbefale å bruke denne oppskriften - bare dropp marshmallowfondanten, og pynt med pisket krem og friske bær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails