torsdag 28. juni 2012

Gulrotkake i snertne muffinsformer

Tenkte jeg skulle legge ut tips om gulrotkake i muffinsformer, sånn som vi hadde på navnefesten. Synes nemlig at gulrotkake egentlig gjør seg særdeles godt som muffins, kremen smaker supergodt og blir så fin når man bruker sprøytepose! Oppskriften på gulrotkake finner du her.


Jeg kjøpte spesielle muffinspapir hos Cacas. På pakken stod det at man kunne lage muffinsene rett i papiret, men det viste seg å ikke være noen særlig suksess. Det så ganske oljete ut gjennom papiret, og derfor gikk jeg over til å steke de i vanlig hvite muffinspapir. Når muffinsene skulle serveres, slapp jeg en oppi hvert papir, og drysset kakepynt over. Jeg hadde 1 ss muffinsdeig oppi hver muffinsform - da blir de flate på toppen, og egner seg godt for å lage snasen topp med kremen på. Oppskrift for hvordan man lager muffinstopp på finner du her.


Muffinsene kan fint lages god tid i forveien, de er nemlig ypperlige å fryse ned. Ferdig med kremen på. Jeg ventet imidlertid til servering med å drysse på kakestrøsselet (blå sukkerperler) - var usikker på om drysset ville farge over på kremen. Det tok bare et par minutter å fikse det før servering, så det gjorde ingenting :)



2 kommentarer:

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails