søndag 20. mars 2011

Weekendtur i Brügge

I helgen tok Jenny turen til bestemor og vi dro - helt alene - på tur til Brügge i Belgia. Ante veldig lite om stedet vi skulle til, det viktigste var å komme oss av gårde og få tid til å være kjærester - noe som ikke er så lett i en ellers travel hverdag.

Brügge gatelangs

Dette var julegaven til Alex fra meg (og kanskje litt til meg selv også ;o) ). Hendene fant hverandre av gammel vane på Brüssel flyplass, og det var faktisk helt nyyyydelig å være bare oss to. Tid til å lese bok på toget, kommentere ting som føk forbi, bare oss selv å ta hensyn til.

Brügge gatelangs

For å være helt ærlig var det opptil flere ganger jeg virkelig virkelig skulle ønske Jenny hadde vært med. Ting vi så som vi visste Jenny ville gledet seg over. Men samtidig så deilig det var å ta seg en liten øl midt på dagen og kikke utover på folkelivet!

Utepils

Vi var ute og spiste lunch rett etter vi kom frem. Dessverre regnet det, så den ble innendørs i en veeeeldig koselig restaurant - med veldig hyggelig betjening (de takket t.o.m. når vi bad om å få mer vann: "Yes, of course. Thank you."). Jeg bestilte kjedelig nok lasagne - som interessant nok ble servert med pommes frites. Som seg hør og bør når man er i Belgia ;o)

Restaurant Poules Moules

Fredag kveld hadde jeg booket bord til oss på Park Restaurant, en intim og romantisk restaurant som skulle ha god mat. Formen min har hanglet litt i det siste, og med hoste og tett i nesa var ikke smaksløkene helt på topp heller. Var ikke akkurat tidenes måltid for min del. Men menyen kom med vinmeny (eller: drinkenformula, som det het i menyen) - og DET ble en stor suksess - hehe.

Park Restaurant

Vi bodde på tidenes koseligste hotell - med lysekroner, antikke detaljer - og badekar (veldig deilig etter en lang dag med vandring rundt i byen). Frokosten ble servert i en elegant sal - og i motsetning til vanlig kontinental frokost var dette en fantastisk buffet med oster, skinker, fruktsalat og deilige bakevarer. Fantastisk start på dagen! Og om kvelden tok vi oss en liten kald en foran peisen i baren. Veldig koselig :)

Hotell Jan Brito

Våren hadde kommet til Belgia, og rundt omkring stod det nydelige blomster til salgs

Brügge gatelangs

Måtte også handle litt fra oss i en av byens maaaaaange sjokoladebutikker...

Sjokoladebutikken Van Oost

Alt i alt så var det en herlig tur! Vil nok ikke reise tilbake til Brügge selv om det var veldig koselig der - byen er ganske liten (og turistifisert), så føler vi har fått sett det meste. Men fint for en liten get-away! Og sånn sett perfekt for oss nå :)

Brügge gatelangs
Med fulladede kjærestebatterier er jeg nå klar for en siste innsats før påsken kommer og ny batteriladning kommer (men da som familie og ikke bare kjærester).

Ønsker dere en fortsatt god søndag!



Følg bloggen min med bloglovin

8 kommentarer:

  1. Så utrolig deilig og fin turen deres høres ut. Det var ordentlig koselig å lese dette blogginnlegget. Jeg fikk veldig lyst til å dra på romantisk kjærestetur til Brügge selv:-)

    Ønsker deg en fin søndagskveld! Håper formen din er bedre!

    Karianne:-)

    SvarSlett
  2. Veldig, veldig koselig å lese, Cecilie...og en smule misunnelig, hehe:)

    SvarSlett
  3. Høres herlig ut! Deilig med en sånn tur, bort fra den vante hverdagen!

    SvarSlett
  4. Ser herlig ut. Jeg kjenner jeg er lei av snø nå og har lyst på vår!

    Ang. Hello Kitty matboks. Den er ganske stor. Dvs. Den er lengre og litt bredere enn de vanlig matboksene, men ikke så høy. Jeg kan ta en målesjekk når jeg kommer hjem.

    SvarSlett
  5. Å guri... Det virket utrolig deilig. Da jeg leste innlegget til kjente jeg hvor mye jeg lengter etter en kjærstehelg!!

    Fine bilder :-)

    Ps. Ja, lekekjøkkenet er suuper fint!

    SvarSlett
  6. Det høyrest deilig tu å vere på "kjærestetur".
    Berre kos og vaksentid!!

    Eg trur alle oss småbarnsforeldre treng litt tid vekke fra heimen en gang i blandt.

    Kanskje det er håp for meg og husbonden også??

    -frøkena-

    SvarSlett
  7. Oh så fine bilder!! Brugge er fin, vi var der i sommeren, da jeg var høygravid og ikke kunne drikke øl :( Utrolig koselig sted, men som du sier, er ikke et sted man skal reise så mange ganger til! Vi var i Ghent og Antwerpen også. Anbefales om dere er i Belgia igjen, tar bare en halvtime med tog fra Brussels, eller noe sånt! Ciao!

    SvarSlett
  8. Flott reisebrev fra en fantastisk by! Bra by å besøke om man er glad i øl også, hehe. :-)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails