onsdag 29. juni 2011

Kaker til sommeravslutningen

I går kom den lille dårlige samvittigheten inn og fikk meg til å sende tekstmelding til barnehagen: "Har dere nok kaker til sommeravslutningen, eller vil dere at jeg skal bake?". Svaret jeg fikk var "Du kan få lov å bake!". Så i går kveld var det bare å hive seg rundt og lage kake.

Fikk veldig lyst til å bruke en bie på kaka, siden det liksom er temaet i barnehagen, og resultatet ble dette:


Gulrotkake med en stor bie på! Veldig fornøyd med resultatet :) Plusser og minuser med å pynte denne kaka med farget krem: kremen til gulrotkaka er ypperlig å farge, men den er jo litt bløt, da, så det er ikke like lett å få til "duttene" som med vanlig smørkrem. Synes nå likevel det ble ganske bra :) Og ikke minst er gulrotkake godt! (Synes du forresten at kaka ser litt merkelig ut på noen områder er det bare fordi jeg har redigert bort navnet på barnehagen).

Fremgangsmåte
(1) Ta ut to små porsjoner av ostekremen, og farg den ene gul og den andre sort mørkegrå med gul og sort "konditor"farge fra Wilton (fås kjøpt bl.a. på Jernia). Helt sort farge klarer du nok ikke å få til med denne fargen - men mørkegrå går hvert fall! (2) Smør hele kaka inn med den vanlige ostekremen (den uten farge). (3) Tegn en bie på kaka med en skarp kniv. (4) Fyll feltene med de riktige fargene ;)

Restedeig blir supre muffins


Siden jeg lagde nok kakerøre til en langpannekake, fikk jeg en del røre til overs. Restene ble fylt i fine muffinsformer, og disse ble med meg på jobb i dag - ganske fine de også, eller hva? (jeg er jo absolutt ingen kakebakemester, så er faktisk litt stolt av meg selv nå ;) ) Muffinsformene og kakestrøsselet kommer fra Wilton, og var noe jeg vant i en give-away ved påsketider. Endelig kom anledningen for å bruke det! :) De få kollegaene som rakk å forsyne seg var storfornøyde :)

Til slutt:  
Sommerferien min har begynt!!! 
Hurra for late dager :)



Følg bloggen min med bloglovin

7 kommentarer:

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails