onsdag 20. oktober 2010

Norges beste brød får du i Oslo...

...kunne man lese på aftenposten.no i går. Åpent Bakeri hadde visst ikke bare Norges beste brød, men også Norges 2. og 3. beste brød. Kåringen var gjort av Opplysningskontoret for brød og korn, og via denne artikkelen ble jeg altså klar over at det fantes et slikt opplysningskontor.

Foto: Aftenposten.no
Anbefaler virkelig å besøke nettsidene deres - masse oppskrifter på brød og annen mat som er kornbasert! Liker spesielt godt at det er mulig å filtrere oppskriftene etter hvor grovt brød du ønsker deg (i hht grovhetsskalaen som du finner på brødposene på brødene du kjøper i butikken). Som jeg har nevnt tidligere er jeg ikke akkurat en storslått baker. Har ett brød som jeg klarer å bake, og siden alle andre jeg prøvde meg på før det mislyktes, har jeg holdt meg til den ene oppskriften. Men nå føler jeg at det er på tide å utvide horisonten!



P.S. Etter litt videre forskning, fant jeg en del flere opplysningskontor jeg har linket til på siden min:
- Opplysningskontoret for meieriprodukter (elsker melk, så passer meg fint!)
- Opplysningskontoret for frukt og grønt (denne siden har jeg faktisk brukt en del, også som oppslagsverk)
- Opplysningskontoret for kaker (også nytt for meg, men dette må da være en suksess?)

1 kommentar:

  1. Så gøy at du også får teste Sing sang:-) Jeg gleder meg veldig til å få dem! God tur på hytta:-)

    Klem Mammadamen:-)

    PS Elsker brødene fra Åpent bakeri

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails