søndag 4. april 2010

Rask pasta med pesto og biffstrimler


For noen år siden fant jeg denne retten på matprat.no, og har kommet tilbake til den gang på gang på gang... som f.eks. i dag, da vi kom hjem fra påskefjellet, veldig sultne og uten middagsplaner. Hadde heldigvis litt biff i fryseren, pesto pleier vi å ha i kjøleskapet, og soltørkede tomater er alltid et must.
Ville vanligvis ikke karakterisere dette som en barnevennlig rett (og droppet det også i label'en), men Jenny er en sucker for hvitløk, så spørs nok om det blir noen pastaskruer med pesto på henne i lunchboksen en gang i blandt :)
Jeg foretrekker nemlig pastaskruer til denne retten, siden jeg synes pestoen og de soltørkede tomatene legger seg så godt inni denne typen pasta.

For 2 personer:
300 g biffstrimler
1/2 squash
10-12 soltørkede tomater
1 glass pesto
Noen oliven
Litt parmasanost
Pastaskruer

Sett pasta på koking. Kutt squash i store terninger, og de soltørkede tomatene i små terninger.
Stek biffstrimlene i 2 minutter før du har i squash i panna, og steker alt i enda to minutter. Bland inn de soltørkede tomatene, og tilsett glasset med pesto. Varm opp. Tilsett noen gode olivener.
Bland inn pestosausen med pastaen, legg opp tallerkener, og strø parmasan over.


2 kommentarer:

  1. Hei Cecilie!
    Mmmmm, dette såg godt ut! Så fin blogg du har! Og så mykje godt du lagar! Eg har også laga meg ein blogg no. Dvs. har hatt den ei stund, men det måtte jammen ei påske og nokre fridagar til før eg fekk somla meg til å lage nokre innlegg! Må berre gå inn og sjå! Den er veldig i startfasen, men blir jo veldig inspirert av å lese andre sine bloggar! :-)
    Helsing Ragnhild

    SvarSlett
  2. Så koselig å høre fra deg :) Gikk inn og kikket litt, og det så ut som en veldig koselig blogg :) La meg til som følger!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en hilsen ♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails